معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کار می‌گیرند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می شود.

مددجو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رمضان پودینه، در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان و مدیران و کارشناسان دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرستان زاهدان از حوزه اشتغال کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ایجاد اشتغال کمیته امداد در سال ۹۸ از طریق منابع اعتباری بند ب تبصره ۱۶، طرح توسعه اشتغال روستایی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برنامه ریزی شده و اعتبارات خیلی خوبی نیز اختصاص یافته است.

وی افزود: ۱۶۱ میلیارد تومان منابع اعتبار از محل بند ب تبصره ۱۶ اختصاص یافته که ۱۲۸ میلیارد تومان ابلاغ و در این رابطه سه هزار و ۶۳۳ نفر با اعتبار ۱۲۸ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شدند که بعضا به دلیل مشکلات ضمانت تا الان هزار و ۴۴۵ نفر موفق به دریافت وام شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات اشتغال روستایی ۷۴۲ میلیارد تومان  اعتبار تخصیصی به کمیته امداد امام (ره) ۵۸ میلیارد تومان ابلاغی و ۱۱ میلیارد تومان جذب اعتبار انجام شده است.

پودینه یادآور شد: منبع سوم اعتباری جهت ایجاد اشتغال توسط  صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است که در ۸ ماهه نخست سال جاری ۸۵۷ طرح اشتغال با اعتبار ۶۱ میلیارد اجرا شده است.

وی اعلام کرد: ۱۹۱طرح اشتغال زایی با اعتبار ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات هم افزایی بانک مهر و صندوق کارآفرینی امید اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: به جهت برطرف سازی مشکل مددجویانی که نمی توانند وام دریافت کرده و ایجاد اشتغال کنند، کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کار می‌گیرند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می شود.

پودینه خاطرنشان کرد: بخش دیگر ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت از طریق راهبری شغلی که یک شخص حقیقی و یا شرکت حقوقی بوده صفر تا صد مراحل اشتغال را دنبال کرده و بر حسب نوع طرح راهبری از خدمات این نهاد بهره مند خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۳ راهبر شغلی شناسایی شده و براساس پیش بینی های صورت گرفته زمینه ایجاد اشتغال ۲۱۰۰ نفر از این طریق فراهم می شود.

کد خبر 467511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha